Alla inlägg den 5 april 2014

Av Elin - 5 april 2014 10:31

Studierna har den senaste tiden, logiskt nog, tagit upp en stor del av min tid varav tid till bloggen inte funnits. Men nu är en ny kurs uppstartad och i full gång. Nu studerar jag "Läroplansteori och didaktik i förskolan". Relativt knepig till sin början men jag tror bestämt att det börjar klarna en hel del, som tur är ;-) Kursen inleds med didaktiken; läran om lärandet, vilket kan låta lite överambitiöst, men är en otroligt viktig del i verksamheten! 

 

Dagen kommer därför också att innehålla en hel del läsande men också mycket roligt. Solen skiner för fullt utanför fönstret och termometern visar varma temperaturer, får hoppas det är så ute också, och då ska kaninerna ut och lufta sig! Igår fick de en mindre modell av fotboll som jag hoppas kan sysselsätta dem en aning. Tendenser till osämja i buren har visat sig och orsaken till det kan jag till 99% bestämma till icke stimulerade kaniner! Därmed hoppas jag på att det ska bli vår ordentligt nu så att den nya (större) kaninburen kan ta form och kaninerna kan komma ut och bli mer aktiverade... men efter nattens nästan -7 grader verkar den långt borta. 

 

Vi får njuta av de varma dagarna under tiden vi väntar ;-) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

CARPE DIEM

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards