Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Konflikthantering och likabehandling

Av Elin - 11 februari 2014 11:24

Ja, då var det dags att genomföra tredje och sista tentan för denna kursen, som jag helst hade fortsatt med ett tag till då jag finner den intressant. Dock har jag hört ryktet sprida sig om att nästa kurs är ganska lika denna, får hoppas det är sant ;-)

 

Att läsa om barns sociala utveckling är mycket intressant och att på ett strukturerat sätt läsa de olika strategier de ha för att uppnå ett lärande, är ännu mer intressant. Vilka strategier dessa mirakel kan konstruera och vilken intelligens de besitter, vilket deras performance verkligen visar! Både på gott och ont.  

 

Sista rycket denna veckan innan en veckas ledighet väntar, det ska bli så skönt att koppla bort skolan en stund och vara med sonen. Det gäller att ta vara på tiden så gott man kan, rätt som det är består majoriteten av dygnets timmar till att plugga och då är det kört.

 

Lite nya smycken kommer nog att produceras under helgen, till dess får ni kika på dessa; 

 

 

Set till barn.


'  

Ett enkelt flätat armband i läder. Finns även som dubbelt!


 


Ett nätt smycke med budskapet; Joy, Peace, Love

 

 

Have a nice day! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 5 april 2014 10:31

Studierna har den senaste tiden, logiskt nog, tagit upp en stor del av min tid varav tid till bloggen inte funnits. Men nu är en ny kurs uppstartad och i full gång. Nu studerar jag "Läroplansteori och didaktik i förskolan". Relativt knepig till sin b...

Av Elin - 16 mars 2014 08:15

Då är söndagen här, sista dagen på den här veckan. Den ska jag spendera på husvisning, studier och kaffebesök. Veckan som kommer lär bli tuff, nu drar det ihop sig och kursen "Specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan"  börjar lida mot sitt slu...

Av Elin - 14 mars 2014 07:47

...och ännu en vecka har gått. Det har varit en intressant vecka, ämnet specialpedagogik är mycket intressant att läsa om. För det jag i stora drag har kunnat utläsa är huruvida man i skolan ska, inte bara inkludera alla elever/barn utan även special...

Av Elin - 10 mars 2014 09:15


Tycker inte veckan kan börja bättre,  solsken idag igen! Och sovmorgon. Hu, så gutt.    Denna veckan bjuder mig som student på "Intervjumetodik" samt en intervju att bita i och som under slutet på veckan ska redovisas. En mycket soft vecka! Men s...

Av Elin - 9 mars 2014 08:02


Vilken härlig dag det var igår, solen sken och jag kände lite vårkänslor! Kaninerna var ute hela dagen och verkade trivas bra med det, för in ville de inte framåt kvällen! Ännu en solig dag verkar vara igång, solen skiner och det är inte speciellt ka...

Presentation

CARPE DIEM

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards