Direktlänk till inlägg 11 februari 2014
Ja, då var det dags att genomföra tredje och sista tentan för denna kursen, som jag helst hade fortsatt med ett tag till då jag finner den intressant. Dock har jag hört ryktet sprida sig om att nästa kurs är ganska lika denna, får hoppas det är sant ;-)
Att läsa om barns sociala utveckling är mycket intressant och att på ett strukturerat sätt läsa de olika strategier de ha för att uppnå ett lärande, är ännu mer intressant. Vilka strategier dessa mirakel kan konstruera och vilken intelligens de besitter, vilket deras performance verkligen visar! Både på gott och ont.
Sista rycket denna veckan innan en veckas ledighet väntar, det ska bli så skönt att koppla bort skolan en stund och vara med sonen. Det gäller att ta vara på tiden så gott man kan, rätt som det är består majoriteten av dygnets timmar till att plugga och då är det kört.
Lite nya smycken kommer nog att produceras under helgen, till dess får ni kika på dessa;
Set till barn.
Ett enkelt flätat armband i läder. Finns även som dubbelt!
Ett nätt smycke med budskapet; Joy, Peace, Love
Have a nice day!
Studierna har den senaste tiden, logiskt nog, tagit upp en stor del av min tid varav tid till bloggen inte funnits. Men nu är en ny kurs uppstartad och i full gång. Nu studerar jag "Läroplansteori och didaktik i förskolan". Relativt knepig till sin b...
Då är söndagen här, sista dagen på den här veckan. Den ska jag spendera på husvisning, studier och kaffebesök. Veckan som kommer lär bli tuff, nu drar det ihop sig och kursen "Specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan" börjar lida mot sitt slu...
...och ännu en vecka har gått. Det har varit en intressant vecka, ämnet specialpedagogik är mycket intressant att läsa om. För det jag i stora drag har kunnat utläsa är huruvida man i skolan ska, inte bara inkludera alla elever/barn utan även special...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|||||
|