Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Soliga dagar!

Av Elin - 9 mars 2014 08:02

Vilken härlig dag det var igår, solen sken och jag kände lite vårkänslor! Kaninerna var ute hela dagen och verkade trivas bra med det, för in ville de inte framåt kvällen! Ännu en solig dag verkar vara igång, solen skiner och det är inte speciellt kallt. 

 

Tillsammans med kaffekoppen tänker jag fördriva denna morgon med att läsa Linda Pallas avhandling; "Med blicken på barnet" . De första sidorna har fångat mitt intresse och jag hoppas att resten av den också lyckas med det! Hon skriver på ett lättsamt men ändå formellt språk, det gillar jag. Dock gillar jag inte att läsa en avhandling från en datorskärm, men jag får tänka på miljön en gnutta och inte skriva ut! 

 

 

Sommar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 5 april 2014 10:31

Studierna har den senaste tiden, logiskt nog, tagit upp en stor del av min tid varav tid till bloggen inte funnits. Men nu är en ny kurs uppstartad och i full gång. Nu studerar jag "Läroplansteori och didaktik i förskolan". Relativt knepig till sin b...

Av Elin - 16 mars 2014 08:15

Då är söndagen här, sista dagen på den här veckan. Den ska jag spendera på husvisning, studier och kaffebesök. Veckan som kommer lär bli tuff, nu drar det ihop sig och kursen "Specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan"  börjar lida mot sitt slu...

Av Elin - 14 mars 2014 07:47

...och ännu en vecka har gått. Det har varit en intressant vecka, ämnet specialpedagogik är mycket intressant att läsa om. För det jag i stora drag har kunnat utläsa är huruvida man i skolan ska, inte bara inkludera alla elever/barn utan även special...

Av Elin - 10 mars 2014 09:15


Tycker inte veckan kan börja bättre,  solsken idag igen! Och sovmorgon. Hu, så gutt.    Denna veckan bjuder mig som student på "Intervjumetodik" samt en intervju att bita i och som under slutet på veckan ska redovisas. En mycket soft vecka! Men s...

Av Elin - 4 mars 2014 08:58


Vädret, vi skyller humöret på vädret och vädret skyller vi på människorna.    Slutsatsen, lite halvt vågat, är väl att vi får skylla oss själva att vi är lite neråt på grund av vädret, i allmänt prat. Ja, tur att vi källsorterar i alla fall... ...

Presentation

CARPE DIEM

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards