Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Kreativiteten smyger sig på

Av Elin - 13 februari 2014 17:51

Visst är det härligt när kreativiteten börjar snurra? Denna gången handlar det om att lyfta fram min sons konstverk, de ska nu få en plats på väggen! Jag får väl lov att erkänna att detta projekt redan tagit sin början, för ett ganska bra tag sedan. Men uppenbarligen kom det något ivägen och det blev lagt på hyllan, tyvärr. Nya ryck och nu ska det bli av! De handlar om olika sorters målningar som nu är inramade och tillsammans ska få en egen vägg. 

 

Det som gäller mig nu är att komma till affären och köpa upphängningar!  Det kan tyvärr lätt glömmas bort, ni vet väl hur det är!? Maten ska handlas, maten ska lagas, barnen ska få sin tid, hemmet ska tas om hand med allt vad det innebär och djuren kräver sitt.. Ja, och så skolan!

 

På tal om skola, imorgon är sista rycket inför en veckas ledighet, det ser jag fram emot! Sista tentan skickades in idag och det kändes väldigt bra! Efter det hade jag tänkt att vår bil skulle vara klar på verkstaden, men inget meddelande kom om det. Tiden tickade och det började dra ihop sig att hämta på förskola. Likt en ängel svävade jag (!?) bort till Liljas för att undersöka saken närmare. Stackars mekanikern hade nog haft en stressig dag, han hade nämligen glömt skicka ett sms till mig om att bilen var färdig. Mekanikern fick dåligt samvete och bad så hemskt mycket om ursäkt för att han missat det. Men som jag sa till mekanikern; det kunde ha varit mycket värre ;-) 

 

I många fall tror jag att händelser kan upplevas som riktigt frustrerande eller vara av annan negativ karaktär, men då brukar jag försöka tänka; "Det kunde ha varit värre". Självfallet fungerar det inte alltid att tänka så, för ibland kan det inte bli värre! 

 

 

Trevlig kväll & var rädda om varandra! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 5 april 2014 10:31

Studierna har den senaste tiden, logiskt nog, tagit upp en stor del av min tid varav tid till bloggen inte funnits. Men nu är en ny kurs uppstartad och i full gång. Nu studerar jag "Läroplansteori och didaktik i förskolan". Relativt knepig till sin b...

Av Elin - 16 mars 2014 08:15

Då är söndagen här, sista dagen på den här veckan. Den ska jag spendera på husvisning, studier och kaffebesök. Veckan som kommer lär bli tuff, nu drar det ihop sig och kursen "Specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan"  börjar lida mot sitt slu...

Av Elin - 14 mars 2014 07:47

...och ännu en vecka har gått. Det har varit en intressant vecka, ämnet specialpedagogik är mycket intressant att läsa om. För det jag i stora drag har kunnat utläsa är huruvida man i skolan ska, inte bara inkludera alla elever/barn utan även special...

Av Elin - 10 mars 2014 09:15


Tycker inte veckan kan börja bättre,  solsken idag igen! Och sovmorgon. Hu, så gutt.    Denna veckan bjuder mig som student på "Intervjumetodik" samt en intervju att bita i och som under slutet på veckan ska redovisas. En mycket soft vecka! Men s...

Av Elin - 9 mars 2014 08:02


Vilken härlig dag det var igår, solen sken och jag kände lite vårkänslor! Kaninerna var ute hela dagen och verkade trivas bra med det, för in ville de inte framåt kvällen! Ännu en solig dag verkar vara igång, solen skiner och det är inte speciellt ka...

Presentation

CARPE DIEM

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards